دانلود پایان نامه بررسی تاثیر آموزش تاب آوري به دانش آموزان

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان

3-4-2 معناداري زندگي

عوامل روانشناختي نقش عمده اي در سلامت فرد و بهبود بيماريها ايفا مي‌كنند؛ از ميان متغيرهايي كه نقش عمده در پيش بيني و حفظ سلامت جسمي و رواني افراد دارند، مي‌توان به مفهوم معناداري زندگي اشاره كرد(ريف و سينگر[1]، 1998).معناداري زندگي عبارت است از ادراك نظم، انسجام و هدف در هستي و دنبال كردن اهداف ارزشمند و نيل به آن‌ها همراه با حس رضايت مندي(ركر[2]، 2000، به نقل از زاهدبابلان، رضايي جمالويي و حرفتي سبحاني،1391).

از ديدگاه روانشناسي و سلامت روان بين كساني كه زندگي را معنادار ادراك مي‌كنند و كساني كه مفهوم و مبنايي براي آن قائل نيستند تفاوت هاي بسياري وجود دارد. افراد با سطوح بالاي معناداري در هنگام رويارويي با مسائل روزمره فقط بر جنبه هاي مشخصي از مشكل تمركز مي‌كنند، در صورتي كه اشخاص با سطوح پايين معنا در زندگي، به محدود بودن زمان به عنوان مشكلي بزرگ مي‌نگرند و مشكلات فعلي را با احتمال نرسيدن به اهداف آينده پيوند مي‌دهند. به اين ترتيب، شخصي كه سطوح بالاتري از معناداري در زندگي را تجربه مي‌كند به آساني قادر به رويارويي با شرايط سخت است. سطوح بالاي معنا در زندگي نه فقط به فرد در رويارويي با دشواري‌ها كمك مي‌كند، بلكه باعث افزايش رضايت شخصي و احساس كاميابي در فرد مي‌شود. در نتيجه مي‌توان گفت جنبه هاي خاصي از معناداري نقش عمده اي در افزايش توان فرد در مقابله با مشكلات دارد(زاهد بابلان، رضايي جمالويي و حرفتي سبحاني،1391).

[1]-Ryff, & Singer

[2]-Reker

سوالات یا اهداف پایان نامه :

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بر افزايش كيفيت زندگي دانش آموزان دختر

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بركاهش رفتارهاي پرخطر در دانش آموزان دختر

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان